Tilmeld nyhedsbrev


Log ind

Ny lifttrailer fra Jøma beskytter liften mod regn og lange fingre

Den ny, lukkede lifttrailer fra Jøma Lift Teknik passer fint til en sakselift som denne fra Genie. Dansk Portindustri har foreløbig investeret i to styk. Foto: PR.

Dansk Portindustri i Kolding har fået sine sakselifte under tag, også under transport og på arbejdsstedet. Det skyldes Jøma Lift Tekniks egenudviklede trailer med presenning, der også fungerer som reklamesøjle.

En lift kan være en halvdyr sag, og den skal kunne holde i mange år. Derfor har Jøma Lift Teknik nu introduceret en lukket lifttrailer, der både beskytter traileren mod det våde, danske vejr og nysgerrige blikke. Dansk Byggeri vurderer, at der bliver stjålet for 500 millioner kroner fra danske byggepladser, og lifte er eftertragtet tyvegods. Traileren er udtænkt af Jøma-direktør Jørgen Martinsen, og de første er allerede solgt, oplyser virksomheden.

– Ofte bruger vores kunder en løs presenning, når de skal ud med en trailer. Det går måske fint de første to-tre gange, men så bliver den beskidt, forsvinder på en byggeplads, eller man glemmer, hvor man lagde den hjemme i firmaet. Derfor har vi lavet og introduceret denne lukkede trailer, bygget op på en Iför Williams GH 94-lift fra Kongeaa Trailercenter, fortæller salgskonsulent Mogens Mogensen, Jøma Lift Teknik.

Traileren har en lasteevne på 2150 kilo og en totalvægt på 2700 kilo. Buret med presenning vejer 300 kilo, så der kan medtages en lift på op til 1850 kilo. Presenningen kan udstyres med valgfrit logo og tekst, oplyser Mogens Mogensen.

Beskytter og reklamerer

Hos Dansk Portindustri A/S kunne man med det samme se fordelene og bestilte to lukkede trailere og to nye lifte:

– Vi er en servicevirksomhed, der servicerer porte landet over, og det kræver stadigt oftere brug af lifte. Vi har tidligere lejet lifte, men det var svært at få logistikken til at fungere, så vi har nu investeret i vore egne. Og når vi kan transportere dem i lukkede trailere, skåner vi liftene mod vejr og vind og lange fingre. Og så er trailerne gode reklamesøjler, fortæller direktør Kim Dall-Hansen, hvis firma har 25 ansatte.

Dansk Portindustri har fire lifte i alt, én på Sjælland, en i Trekantområdet, én i Nordjylland og én i Sønderjylland.

 − De ansatte kan booke dem i vores eget bookingsystem. Og trailerne er forsynet med GPS-sendere, så vi altid ved, hvor de er. Det fungerer logistikmæssigt meget bedre end før, tilføjer han.

Jøma Lift Teknik ser et stort potentiale i de nye, overdækkede trailere. Interessen er allerede stor. Nu skal der blot findes en opbygger, der kan lave stålburene, stå for galvaniseringen, samle trailerne og sætte presenning på. Jøma har selv produceret de første, men det kan med fordel outsources, vurderer Jøma.

Comments are closed.